music Music » Deadmau5: 4x4=12 Cover
views 3,964   favorites 5 (?)  


Deadmau5: 4x4=12 box art cover
By avatar Bastart 48 on August 20th, 2011
print No Printable Available

comments Deadmau5: 4x4=12 Cover Comments


Comment on Bastart's Deadmau5: 4x4=12 Cover.

avatar
Bastart 48 [ 9 years ago ]

My custom made CD cover for Deadmau5's album 4x4=12

I definitely like the original cover, but I wanted to make my own version (cartoon style). Which is more in a way of a tribute rather than official looking. I've traced some photos of Deadmau5 and made them look cartoony.

Credits to Designersfix.com for their jewel case template. link

Edited at 9 years ago

[ Reply ]


avatar
deiviuxs 46 [ 9 years ago ]

Looks pretty nice but the background is too simple and the typography on the back could be more unique. The font it too simple imo.

[ Reply ]


avatar
Bastart 48 [ 9 years ago ]

#2, I kinda like the simplicity, but I know what you mean.

it has suppose to resemble a spotlight. so yeah, it's making the background kinda simple.

That font is also used on the back of the original, I didn't wanted to strafe that far from the original cover.

Edited at 9 years ago

[ Reply ]


avatar
super-mega-hyper-sonic 40 [ 9 years ago ]

Never heard of the "Deadmau5" but looks well made.

[ Reply ]


avatar
Bastart 48 [ 9 years ago ]

#4, it's a electro/progressive house DJ from Canada and wears a helmet in a shape of a 'Mouse head'.

Edited at 9 years ago

[ Reply ]


avatar
deiviuxs 46 [ 9 years ago ]

#4, Are you serious?!?!... link

[ Reply ]


avatar
super-mega-hyper-sonic 40 [ 9 years ago ]

#5, Doesn't sound like my type of music but Mouse Head FTW

[ Reply ]


avatar
Bastart 48 [ 9 years ago ]

#7, lol

[ Reply ]


avatar
Daemon 46 [ 9 years ago ]

Not only are all of these music boxes good, but they're for great artists.

[ Reply ]


avatar
Bastart 48 [ 9 years ago ]

#9, agree, I chose my favorite artists to make a collection for.

Thanks for the fave, you're also a fan of deadmau5 right? wasn't it you who had the mau5 Avatar?

Edited at 9 years ago

[ Reply ]


avatar
Daemon 46 [ 9 years ago ]

#10, Yep, that was me.

[ Reply ]


avatar
Unknown Flames 33 [ 9 years ago ]

Really well done, the simplicity looks good, Deadmau5 is a great artist.

[ Reply ]


avatar
Bastart 48 [ 9 years ago ]

#12, Thanks, sometimes simplicity works for me.

[ Reply ]